Thursday, April 17, 2008

Sydney!

Kolmapäeva 9. aprilli õhtul asusime Gold Coastist Sydney poole teele. Annes ja Eneli viskasid meid lennujaama ära ning jätsime nendega hüvasti. Ootasime lennujaamas paar tundi ning saime lennukile. Lendasime Jetstar firmaga taaskord ning jäime ka sel korral väga rahule nii lennuga kui teenindusega. Piloodid olid ka sel korral kiitust väärt, õhku tõus ning maandumine olid väga sujuvad. Pileti hind oli 59$, mis on väga hea hind. Lend kestis tund ja kakskümmend minutit. Kohale jõudsime südaööl. Lennujaamast saime shutle bussiga oma backpackerisse millel nimeks G`Day backpacker. Internetist kohti broneerides jättis kodulehekülg meile väga hea mulje, kuid kui kohale jõudsime ning sisse astusime, tahtsime sealt kiiremas korras jalga lasta :) Maja haises ning kõik oli väga must. Tegime ikkagi check – in ära, sest sellel kella ajal oli suhteliselt keeruline uut kohta leida. Võtsime endale nelja inimese toa, kus koos meiega ööbis üks prantsuse poiss, kellel oli keeruline nimi. Tuba ise oli täitsa normaalne, kirjutuslaua ning kapiga. Kraanikauss oli ka toas ning külmkapp. Prantslane oli õnneks puhas ning ei norsanud öösel.
Hommikul otsustasime, et jääme sinna veel 2 ööks ning selle ajaga otsime endale uue ja parema öömaja.
Hommikul seadsime sammud Kings Crossi poole, tegu linnaosaga, kus asub väga palju backpackereid ning igasuguseid lõbustusasutusi nagu stripiklubid, ööklubid, baarid, pubid jne. Linnaosa suhteliselt räpane ning õhtuti prostituute ja purjus turiste täis.
Meie leidsime seal ühe hubase kohviku, kust saime hommikust süüa. Pärast sööki jalutasime ning uudistasime edasi. Kuna Sydney kesklinn on väga künklik siis üles alla jalutamine võtab päris läbi. Keskpäeval jalutasime kesklinnas asuvas Hyde Park`is ringi ning nautisime päikesepaistelist ilma. Esimese päeva õhtul läksime siis kurikuulsat ning võimast Opera House vaatama. Õhtu pimeduses näeb see ooperimaja täitsa kena välja seal sadamas. Sadama ümbrus on paksult restorane täis pikitud ning igasse paika jagub kõvasti turiste. Ooperi maja ees tegime kohe poole tunnise fotosessiooni, koos pilusilmsete turistidega. :) Otsustasime minna majja sisse uudistama, sest just oli kontsert lõppenud ning inimesed tulid saalist välja. Turvamehed valvasid sees väga pingsalt ning piletikontrollist me kaugemale kahjuks ei jõudnud. Õhtu tuledes sadamat, peomöllu ning seilavaid jahte ja kaatreid vaadates tekkis tunne, et siin linnas võiks elada küll.
Järgmine hommik sõime oma backpackeris kerge hommikusöögi ning liikusime kesklinna poole. Otsustasime minna botaanika aeda (Royal Botanical Garden) vaatama. Teel sinna astus valgus foori taga seistes meie juurde üks noormees ning küsis, et kas ta kuuleb eesti keelt :) Tegu eestlasega, kes tuli Austraaliasse 2 nädalaks Sydney`t ja Melbourne külastama, nimeks Andres. Vahetasime igaks juhuks telefoni numbreid ning lubasime õhtul ühendust võtta, et koos mindagi lahedat teha.
Enne botaanika aeda jõudmist põikasime lähedal asuvast kirikust läbi, Mary`s church nimeks. Täitsa uhke ja ilus kirik oli, aga seal toimus restaureerimine ning me ei tahtnud väga töölisi segada.
Botaanika aed oli väga suur ning seal leidub lugematul hulgal erinevaid taimi ning puid. Kuna meist kolmest keegi eriline botaanik ei ole, siis peale väikese ringi tegemist ning puu latvade otsas magavate nahkhiirte üle imestamist, lasime sealt jalga. Kätte oli jõudnud lõuna ja me läksime ühte lahedasse kohvikusse salatit sööma. Eelmisel päeval olime näinud, et seal on suured ja ahvatlevad salatid ning otsustasime neid proovida.
Valisime kana salati ning see oli üks parimaid salateid mida me söönud oleme.
Õhtut käisime söömas ühes huvitavas kohas nimega „Gaff”, kust saime flaieriga tasuta söögi aga joogi pidime ostma. Käisime kahel õhtul seal söömas kuna toit oli hea ja odav.
Pärast sööki jalutasime öises kesklinnas ning sadama ümbruses ning sõime ühes kuulsas „Black Bird” kohvikus magustoitu. Magustoit oli väga maitsev ning ülisuur.
Teise päeva õhtul avastasime enda backpackersis 2 eesti tüdrukut, kes pidasid pidu ning kellega natuke suhtlesime. Eestlasi jagub siin Austraalias igale poole ning igasse linna, lausa tänaval võib neile otsa komistada :)!
Laupäeva hommikul kolisime uude backpackersisse millel nimeks „Original backpackers”, mis asub Kings Crossil aga õnneks mitte põhi tänaval, vaid vähe vaiksemal. Maja oli väga ilus, Victoria aegses stiilis. Toa saime taas neljase ning toakaaslane oli keskealine meesterahvas Micheal, kes pärit Lõuna Aafrikast.
Tüdrukud kartsid, et mees norskab ning vahetasid enne esimest ööd toad ära ja nüüd on meie toakaaslane noor saksa noormees, kes muide norskab :)!
Laupäeval oli ilus ilm ning me otsustasime minna kuulsale Bondi rannale. Sõitsime sinna rongi ja bussiga, kohale jõudsime kenasti ja ees ootas ilus rand koos väike linnakesega. Tegime kiire linna tuuri ja läksime randa. Jalutasime mööda randa ja läksime kõrgele kaljudele Kairiga ning äkitselt nägime delfiine. Eriti lahe oli vaadata, kui ca 10 delfiini koos ujusid ja veest välja hüppasid.
Pärast delfiinide nägemist läks päike pilve taha ära ning hakkasime tagasi kodu poole minema.
Pühapäeval oli meil kultuurne päev, külastasime kunsti muuseumis ühte tänapäevast kunstinäitust ja käisime ühel laadal piirkonnas nimega „The Rock”. Laat oli täitsa lahe, seal oli palju käsitöö vidinaid ning oli põnev vaadata mida siinsed inimesed ka teha oskavad.
Õhtul käisime sadama kaldal ühes ilusas restoranis söömas ning pärast seda läksime IMAX kinno U2 3-D kontserti vaatama. See osutust väga lahedaks kogemuseks. 3D tegi selle kontserdi elamuse väga reaalseks, tundus nagu oleks ise kohal. Varem olen ma näinud ainult 3D multikaid. Jäime U2 kontserdiga väga rahule. Pilet maksis 25$!
Esmaspäeval pidime kokku saama Alariga, sama sõber, kes meil Gold Coast`is külas käis, aga läks teisiti, kuna päev otsa sadas vihma. Olime pikalt backpackeris, tegime süüa ja pesime pesu. Pärastlõunal käisime kohalikus raamatukogus internetis ja broneerisime Melbourne endale elamise. Õhtul sõbrunesime oma sakslasest toakaaslase Stefan`iga ning kokkasime koos maitsva õhtusöögi. Tore oli vaadata kuidas saksa noormehel tomati – kurgi – hapukoore salat silma särama lõi, kuna ta polnud seda varem söönud :P.
Oma viimase päeva ilusas Sydney`s sisustasime Alariga kohtudes, tema elu oluga end kurssi viinud, käisime korra raamatukogus ning pakkisime kodus asju. Järgmine peatus Sydney lennujaam suunaga Melbourne!
Kokkuvõtteks võiksin öelda, et meile kolmele Sydney väga meeldis. Ilus suur roheline sadamalinn. Minu jaoks annab meri linnale palju punkte juurde. Inimesed kellega kokku puutusime olid lahked ning kenamad, kui üleval Queenslandis. Tunnetasime, et siin leidub kultuuri nendes vanades majades, kirikutes, rohelistes parkides jne.
Paljud kellega rääkinud pole olnud erilises vaimustuses ooperi hoonest, kuid meile meeldis ning väike unistus seal mõnd kontserti näha, jäi meil järgmiseks korraks. Põhjus selles, et antud päevadel ei toimunud seal ühtegi märkimisväärset kontserti ning tõenäoliselt kõik head üritused eeldavad kuude pikkust eelbroneeringut. Nüüd ongi hea põhjus siia tagasi tulla! :)