Thursday, December 6, 2007

Lõpuks ometi hakkab korteri otsing vilja kandma...

Nüüdseks oleme Jazzi juures olnud juba pea nädala. See nädal on olnud päris hullumaja, kuna igapäev on olnud meie põhitegevuseks endale elamise otsimine, mis ei ole läinud just kõige libedamalt. Kuna on kõrghooaeg on kõik kohad rahvast täis ning vaba elamispinda tuleb tikutulega otsida. Oleme käinud läbi kõik kinnisvarabürood ning kõik lubavad helistada tagasi aga seda muidugi ei juhtu, nende suhtumine annab kõvasti soovida. Kui meil on maaklerid sellised, kes jooksevad kohe kohale, kui klient mõnda pinda näha soovib, siis siin on kõigil savi.
Tänaseks oleme otsustanud, et võtame ühe türgi mehe pakutud korteri vastu, mis asub kohas nimega Labrador. Korter on 2 magamistoaga, puhas ja korralik, kuid asub keskusest väljas. Meri on 500 m kaugusel ning samakaugel asub ka suur ostukeskus. Sinna korterisse jääme üheks kuuks, kuni 2.jaanuarini. Siis vaatame edasi, mis saab!

Räägin vahepeal lõbusamatest asjadest ka!
Jõulud on tulemas ka siin, lahe on vaadata, kuidas kuused ja muud kohalikud puud on juba ehitud suurte kingipakkidega ja valgusehetega. Kaubakeskustes saab koos päris jõuluvanaga (kelle nägu on küll kahtlaselt pruuniks päevitunud) pilti teha ja vana põlvele istuda. Inimesedki on juba jõulumeeleolus ning ostavad kingitusi kokku. Samas on surfarid vees ning naudivad laineid. Surfilaudade hinnad algavad kuskil 300$. Kaldalt vaadates tundub päris lahe sõita ka bodyboardiga.
Üks õhtu jalutasime Kairiga kodu poole ja 50 m enne kodu on meil üks hiiglaslik puu, ma ei tea mis selle puu nimi on aga terve puu on täis nahkhiiri, kes häälitsevad väga jubedalt. Kairi kartis nii jubedalt, et süda jäi peaaegu seisma. Endalgi tekkis hirm, sest me läksime puu alt läbi ja nad hakkasid peadekohal pikeerima. Nahkhiired ei ole siin sellised nagu meie harjunud nägema, vaid sama suured kui meie varesed.
Eile nägime kesklinnas umbes 30 cm suurust iguaani, kes vahtis meiega tõtt, tahtsime temaga koos pilti teha aga digikas oli kodus.
Inimesed on siin eriti sõbralikud ja abivalmid, tehakse tänaval juttu võhivõõraga ja pakutakse lahkelt abi, ainult kinnisvara sektor on kuidagi teistmoodi!
Käisime ükspäev koos oma türgi sõpradega kohalikus türgi restoranis ja vestlesime omanikuga tööst. Ta oli nõus Kairile tööd pakkuma 3 õhtuks nädalas, alustuseks hea seegi, kuni ta leiab endale täiskohaga töö. Tegemist on ühe türgi perekonnaga, kes peavad siin restorani, pereisa on restorani juhataja ja poeg on kelner-baarmen.
Nüüd kus Kairi hakkab nädalalõppudel seal tööl käima, pean ka mina endale tegevust leidma. Ehk õnnestub mul ka ennast kuskile baari või restorani tööle saada, aga eks paistab!

Paar sõna meie hetke elust!
Täna on esmaspäev, homse seisuga oleme ausis olnud 3 nädalat ning homme hommikul jõuab Karin siia, keda me juba pikki silmi ootame.
Nüüdseks oleme jõudnud leida endale ajutise elamise, Labradori linnaosas, sama millest eelpool juttu oli. Saime selle korteri 2 nädalaks, peale seda kolime loodetavasti oma unistuste koju. Koht mille me leidsime asub Broadbeachil, mis on 200 m ookeanist, ümbritsetuna kohvikute ja restoranidega. Läheduses 2 suurt kaubanduskeskust Oasis ja Pacific Fair ning kasiino. Koha nimi on Aruba Beach Resort, kus asub BBQ, bassein, spaa ja jõusaal. Isegi garaaz on olemas. Hetkel elavad seal 2 saksa noort, kes kolivad 18.dets sealt välja ning loodetavasti saame me sinna siis sisse kolida. See sõltub sellest, kas kinnisvarabüroo valib meid või kedagi teist. Täna hommikul viisime oma sooviavalduse ja muud dokumendid sisse. Hoidke pöialt meile ! Siin on selle üürimisega huvitav lugu, nimelt kasutatakse 100 punkti süsteemi, iga dokument mille esitad: pass, sünnitunnistus, palgatõend, soovitajad, eelmise üürikoha elektriarve jne, nende eest saad punkte. Kes kogub rohkem punkte, see saab korteri.

Broadbeachil elab ka meie hea sõber Jazz, kelle juures me nädala elasime. Jazz on meie siin oldud aja jooksul üks toredamaid inimesi üldse. Hästi südamlik ning lahkem inimene keda kohanud. Ta suhtus meisse nagu oma lastesse ja kiitis meid taevani. Kuna ta on siinse Türgi kommuuni president käib tal igapäev ca 15 külalist, kellega ka meie tuttavaks saime ning kes kohe meile oma abi pakkusid, korteri, töö või elamise leidmisel. Muidugi uurivad kõik, kust me pärit oleme ning millega Eestis tegeletakse ja kuidas ikka elu on seal pool maakera. Kahjuks arvavad ikka veel paljud, et Eesti kuulub Venemaa alla ning küsitakse kohe, kas me ka vene keelt räägime.
Jazzi suhtuvad kõik suure austusega, nagu „don`i”, kõik toovad talle väikseid kingitusi, juurviljade, pitsade jne näol, mis on meie arust väga armas. Õhtuti käivad sõpradega Türgi restoranis söömas ja öösiti kasiinos. Päris vahva elu on tal! Kui me saame selle korteri Broadbeachil, siis hakkame ka kindlasti üksteisel külas käima, tema kodu on meie lähedal.
Vahepeal oleme tutvunud siin veel mitme eestlasega. Annese, Eneli, Andrese ja Kaisaga. Samuti Ivo ja Mairega, kellel käisime külas ning kes serveerisid meile maitsva õhtusöögi.
Nemad ajavad siin juba oma äri ja plaanivad siia elama jääda. Oleme koos väljas istumas käinud ning üks õhtu käisime kalal. Mina sain ühe kala kätte ca 30 cm. Aga kuna rohkem kala ei saanud, siis lasksime selle ainukese lahti.
Nädalavahetusel saime veel Aivariga kokku, kes muidu elab Brisbane`s aga tuli siia paariks päevaks surfama. Tegime mõned õlled ning ajasime törts juttu.

Karin jõudis nüüd lõpuks kohale, käisime tal kenasti rongijaamas vastas, ning tegime talle kiire ringkäigu kuulsamates kohtades ning näitasime talle ookeani. Oz sõidutas meid ringi ning viis meid Jazzi juurde, kellega ka Karin tuttavaks sai. Kell 7 õhtul puges Karin magama, kuna ta oli üli väsinud lennust.
Järgmisel päeval saime me kokku Annese ja Eneliga kellega koos läksime kinno Heartbrake Kidi vaatama, saime tudengipiletid kõik 5$ nägu :) Film oli täitsa lahe.. soovitan.
Õhtul tulid Annes ja Eneli meile külla ja istusime ning muljetasime natuke meie hetke kodus.
Peeter helistas, et ta on Gold Coastil, tuli ujuma aga me ei saanud kokku kuna tal oli kiire vmt.
Peeter rääkis, et plaanib üksi Tasmaaniasse minna järgmine nädal, saart avastama, edu talle!
Meie järgmine ülesanne on Kariniga ennast kuskile tööle saada :) Täna käisime Milk Shake`i MacDonaldsis ostmas ja märkasime kuulutust, et ostitakse hakkajaid noori :) Homme kui aega on viime CV - sisse :) Teine võimalus on KFC restoran (pea sama nagu Mac!) :)